TYPERING PROJECT | |||||
doelgroep | ob | mb | bb | vo | hbo |
1,2,3 | 4,5,6 | 7,8 | ob | pabo | |
type leerling | langzaam | gemiddeld | vlot | intelligent | begaafd |
+ | + | + | + | + | |
verrijkings-mogelijkheden | breed | diep | ruim | ||
+ | + | + |
Omschrijving:
Circus SOL Gala bevat een selectie van speelse activiteiten, afkomstig uit de andere projecten. Het gaat vooral om activiteiten waarmee ervaring is opgedaan in circuitvorm: op scholen, tijdens conferenties en bij evenementen. Er is daarbij sprake van (terughoudende) begeleiding door leraren en/of opleiders, aangevuld met studenten, oudere leerlingen en ouders.
- Projectmogelijkheid: Een circuit van speelse activiteiten met begeleiding.
- Betrokken vakgebieden: rekenen-wiskunde, natuur-techniek, beeldend onderwijs.
De genummerde lijst bevat de geselecteerde activiteiten, getypeerd naar leeftijd (ondergrens), bijbehorend project en benodigde voorbereiding. De voorbereiding wordt gesplitst in twee categorieën en in de kolom ‘vooraf’ gecodeerd weergegeven.
voorbereiding | klein | beperkt | groot |
investering in materiaal, organisatie en uitproberen | 1 | 2 | 3 |
praktische voorbereiding | a | b | c |
Activiteiten |
leeftijd |
project |
vooraf |
|
1.1 1.2 1.3 |
7 > 6 > 9 > |
1a 1a 1a |
||
2.1 2.2 |
9 > 7 > |
1a 1b |
||
3.1 3.2 3.3 3.4 |
Stapsteendoolhof (online spelen) |
7 > 7 > 6 > 6 > |
1a 2b 2c 1a |
|
4.1 4.2 |
8 > 9 > |
1c 1c |
||
5.1 5.2 |
Tantrix (online spelen) |
6 > 6 > |
1a 2b |
|
6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 |
8 > 5 > 5 > 5 > 9 > 9 > |
1b 1b 1b 1b 1b |
||
7.1 7.2 |
10 > 10 > |
1c 1b |
||
8.1 8.2 8.3 8.4 |
8 > 8 > 8 > 8 > |
1b 1b 1b 1b |
||
9.1 9.2 9.3 9.4 9.5 9.6 9.7 9.8 |
6 > 4 > 9 > 9 > 6 > 8 > 8 > 9 > |
1b 1b 1c 1b 1b 1b 1c 1b |
||
10.1 10.2 10.3 |
4 > 5 > 5 > |
2b 1a 1b |
||
11.1 11.2 11.3 11.4 |
9 > 5 > 6 > 7 > |
1b 1b 1b 1b |
||
12.1 12.2 |
6 > 9 > |
Bouwen en slopen (overig) Bouwen en slopen (overig) |
2b 1c |
|
13.1 13.2 13.3 13.4 13.5 |
5 > 6 > 6 > 9 > 9 > |
2b 1b 1b 1c 1b |
||
14.11 14.12 14.13 14.2 14.3 14.4 14.5 14.6 14.7 |
6 > 6 > 6 > 6 > 6 > 8 > 8 > 8 > 8 > |
1b 1b 1b 1b 1b 1b 2c 2c 1b |
||
15.1 15.2 |
5 > 5 > |
2c 1b |
||
16.1 16.2 |
??????????? ??????????? |
4 > 6 > |
?? ?? |
|
17.1 17.2 17.3 |
4 > 6 > 6 > |
Rekenrupsen Rekenrupsen Rekenrupsen |
2a 2a 2a |